Vad är det för dag idag?

Jag har faktiskt ingen aning...det känns som om jag har varit vaken i flera dygn o sovit mitt på dagen flera ggr.
Kalendern säger att det är tisdag den 9 mars. Det känns som onsdag eller måndag.

Allt runt uttagningen till körslaget har verkligen varit omtumlande. Jag hade ju inte så stor koll på vart jag skulle ta vägen. Trots att det var kl 14 det skulle börja var jag vid Rörstrands kl 11 o gick runt alla byggnader för att försöka få lite hum om vart det skulle kunna tänkas vara.
Jag vilade lite på ett kaffé o passade på att gå på toa. Då såg jag ett bord med massa ljus o stolar- Från alla hörn bubblade det farm en massa killar o tjejer med kameror o började rigga.
Det visade sig att vi skulle sitta o vänta i outlett-butiken på andra sidan gatan.

Vi var ca 10 som var först in när butiken öppnade kl 12. Som belöning fick vi fylla i kontrakt om att vi godkännde att de spelades in o så o därmed få gå dirrekt till Linda när det hela sattes igång. Jag fick nr 6.

De som gick in innan mig var duktiga...en del fick Nej o några fick KANSKE. Det betydde att de var tvugna o vänta tills alla hade sjungit för jurryn o då få reda på vilka Linda hade valt. Några skulle få JA. men ytterst få. Det blev totalt 7 JA o ca 40 KANSKE tillslut!

Jag gick in till Linda o jag var fruktansvärt nervös. Jag försökte lugna ner mig o tänka...Fan Elin ge dig! Du söker ju bara till en kör ju! Men det ville inte mina nerver lyssna på ändå! Linda gillade mina egengjorda örhängen o jag fick prata om vart jag köpt dem o hur jag gjorde dem. Det fick mig att lugna ner mig lite.

Jag sjöng och resten tror jag visas på tv....jag fick dagens första JA!

Resten av tiden fram till nu, känns det som, har bestått av väntande, intervjuver, inspelningar och sång. Lampor, styling o smink.

VI är ett riktigt gött gäng tjejer som tillslut nu bildar Linda o Lidköpings tjejkör. Den 20 mars börjar det, Live i tv4. Spännande som fan kommer det att bli och självklart SKIT KUL!!!!


Kommentarer
Postat av: Stina

E så glad för din skull! Å för att jag hoppas höra din vackra stämma på lördagarna framöver - vilken lyx att få det hemlevererat till tv-soffan!

2010-03-11 @ 00:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback