Läser nyheter då & då.

Ja jag har börjat göra det igen. Det är faktiskt jobbigt.

Jag har på något sätt bojkottat nyheter i många år. Dels för att det händer så mycket skit i världen att jag inte vill veta det. För jag mår faktisk sämre av att veta att folk far så illa. Om jag lever i min lilla bubbla o tror att allt är bra bara för att allt är bra med mig o de jag bryr mig om, så mår jag lite bättre.

Jag märker ju bara på min mamma hur hon reagerar när hon läser eller ser något på nyheterna som innehåller en kvinna i 25-30 års åldern i södra sverige. Då blir hon galet orolig o måste ringa o kolla så att jag mår bra. Får hon då inte tag på mig på en gång så kan jag garantera att mamma då blir bombsäker på en gång att det är jag som råkat illa ut. Fy fan vilken hemsk känsla! Det skulle jag inte klara av.

Här om dagen ringde mamma o sa. Så...nu Elin...(suckade o lät lite uppgiven) nu kan vi ta det här då...
(mina tankar börjar snurra!!! Vad har hänt! Har mormor blivit sjuk igen? Är hon på sjukhuset igen eller är det kanske Pelle?)

Mamma fortsätter: Nu kan vi ta det här med hur man lägger in belder på Facebook.
Åååååååh jag höll på o dö ju! Fy fan att känna så!

Varje gång jag ser på nyheterna så tycker jag att det är hemskt. Jag tycker synd om de som drabbats o jag blir så ledsen att jag inte har råd att skänka pengar till Haiti eller annan pågående katastrof. Jag får dåligt samvete över att jag sitter här i min trygghet i lilla landet lagom o har det bra.

Såg idag ett inslag om en kille som fotat och videofilmat med sin mobil,
klicka här, hur två poliser använde övervåld mot någon kille i tunnelbanan. De var civilare o unga o jag tänkte dirrekt på Boye. Mies kille. Värsta känslan...Tänk om det mot all förmodan skulle vara HAN! Då mår jag dåligt lite tills jag tagit reda på vilka det var.

Tyvärr får jag bara mer o mer dåliga erfarenheter av poliser nu får tiden. Speciellt om man kollar på nyheterna. Våldtäktshärvor och misshandel, av de som ska skydda oss in i det sista. De som ska vara på vår sida o se till att lagen efterföljs, är förrövarna! Självklart är det även "vanliga" människor som oxå begår brott, men steroityperna försöker man ju undvika. Ska man nu behöva undvika steriotypen Polis?

Jag längtar efter den dagen så det inte finns några nyheter längre! Den dagen kommer ju alldrig komma, men man kan ju alltid hoppas.

Nej till Nyheter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback