Kära lilla du

Nu får du ju ge dig! Är du verkligen så dum att du inte kan skillnaden på Skattemyndigheterna och Försäkringskassan? Låt mig förklara en gång för alla hur verkligheten, där jag bor och uppenbarligen inte du, ser ut.

Om man är inskriven på Arbetsförmedlingen, är man skylldig att ta de jobb som man erbjuds, i HELA Sverige. Nu råkar det var så att jag fått jobb i Lidköping trots att jag har en lägenhet i Gbg. För oss som måste jobba på annan ort o fixa bostad i den orten man jobbar på, finns stödet "arbete på annan ort" avdraget från Skattemyndihteterna.
Den är helt laglig och ingen kan klaga (förutom du då som tror att detta har att göra med att vara oärlig och utnytja system eller bedrägeri).

Jag har gjort avdraget 2 ggr tidigare då jag arbetat på annan ort och till och med fått hjälp på Skattemyngiheten att fylla i blanketterna korrekt. Jag vet vad som är lagligt och inte. Det spelar ingen roll om jag säger att jag ska flytta hit sen när mitt kontrakt på lägenheten i Gbg går ut. Så länge jag betalar hyra där och jobbar här, har jag rätt att göra avdrag. Tills jag skriver mig i denna staden istället.

Så nu vore jag tacksam om du slutade kommentera mig som om jag vore kriminell eller en bedragare. Du kan inte rå för att du inte är smart o kan skillnaden mellan Skattemyndigheterna och Försäkringskassan men för att göra ditt liv lite lättare...tänk så här.

Skatt
emyndigheterna = Skatt-pengar till staten-ca 30% av min lön betalar jag i skatt osv.
Försäkringskassan =Försäkringar, betalas ut om du gjort illa dig, är sjukskriven, VAB:ar osv.

Slutsatsen är att den ena betalar du -och den andra betalar dem.

Hoppas jag förenklat ditt liv lite nu och att du slutar att ringa till Skattemyndigheterna NÄR du i fortsättningen tänker vara hemma  för "Vård av sjukt barn".

Det är ju inte dirrekt så att jag inte vet vem du är. Även om du nu tycker det gagnar dig att ibland skriva "anonym" eller så. Din IP-adress syns nämligen varje gång du kommenterar något i bloggen.
Trevlig helg dock önskar Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

tänkte bara säga. utan att du nu ska bli arg igen!! Jag som skickade första inlägget...hade fel. du rätt. jag ville inge tilla. om du läser det igen, så ser du att jag bara ville för din skull att vara försiktig, men jag hade fel du rätt. MEN! det är nogån anna som länkat och skrivit mer kommentarer.



och. Ipadresser kan man bara spåra till internettleverantörer, inte till hemadresser, då det ÄR olagligt för internetleverantörer att lämna ut, förutom till polis, då det finns brottsmisstanke.

Inget ont återigen. Bara så du vet.

2010-02-15 @ 22:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback