Hejsan hoppsan

...som Karlsson brukar säga.
Själv är jag varken tjock, halvflint eller har en propeller på ryggen (som förresten är väldigt liten för att tjocka Karlsson ska kunna flyga med den!)

Så... jag säger nog bara ett helt vanligt tråkigt hej.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen igen. Det var jobbigt. Mitt hjärta slår alltid superfort när jag håller på o fyller i papper. När det ska skickas papper är jag alltid rädd att jag ska skicka fel papper i fel kuvert o att jag ska skriva fel adress. Det har aldrig hänt men jag dubbelkollar allt 100 ggr o frågade t.o.m Johan om jag hade skrivit samma adress på kuvertet, som det som stod på pappret att jag skulle skriva. Nojja!!!

Skickade idag då oxå in mina första a-kassepapper. Det ska bli spännande o se hur lång tid det tar innan man får de pengarna. Enligt rykten o Nyhterna på tv ska det ta ca 3 månader. Jag lovar att hålla er uppdaterade. För mitt liv är såååå spännanden just nu.

Annars jobbar jag på en massa. Nästan heltid får jag ihop som det ser ut just nu. Men det kommer ju inte att komma för än nästa månad o då är det en sablans massa utgifter att betala. Vi måste till exempel köpa en bil.

De som har lägenheten som jag hyr i Gbg har kanske en kompis som kan hyra den den sista månaden så att jag slipper den utgiften i alla fall. Det hade varit en lifesaver!!! Jag håller tummarna varje dag o hoppas att Karin ska skicka ett glatt mail där det står glada nyheter om det. Men med min vanliga otur kommer det väl skita sig oxå.
Ja ä int´bitter!

På väg från arbetsförblablabla så fotade jag lite Lidköping.



Nu ska vi hitta på något att äta.
hejdå alla glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback